Dag 5 Sabignano naar Tremp

5 september 2019 - Tremp, Spanje

Dag 5 van Sabignanio naar Tremp

route dag 5

Vanochtend rond de normale tijd (9.30) vetrokken. De motoren stonden dit keer langs de straat voor het hotel. Alles stond er nog dus inpakken en wegwezen.  Het ontbijt was karig maar Roger had voor iedereen toast geroosterd zodat we toch goed ontbeten hebben.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_d

Het landschap in de Pyreneeën is erg afwisselend en daardoor de wegen ook na een uur intensief bochtenwerk zijn we via een meer doorgaande weg langs een rivier naar een bergpas richting Frankrijk gereden. In Frankrijk zijn we eerst naar een uitzichtpunt in een skioord gereden. Daarna over Col de Peyresourde (bekend van de tour de France) omdat we met de motor zijn is het goed te doen. Gelunchte in Barneres de Luchon en vervolgens via een bergpas terug naar de Spaanse kant. Aan de Spaanse kant hadden we een lange brede doorgaande weg met relatief weinig verkeer. Na ca 30 km werden we ingehaald door een auto met zaailichten. 45minuten later en een bekeuring rijker mochten we door rijden. We hadden blijkbaar iets te enthousiast gebruik gemaakt van de weg.  Na nog een laatste mooie bochtige weg waren we in Tremp. Met 6000 inwoners en geen toeristen echt Spaans. Restaurants gaan pas om 20.30 open dus we hebben niet vroeg gegeten maar wel lekker en goedkoop maar dat was ook wel nodig nadat we een deel van het budget hadden afgestaan aan de Guardia Civil