Dag 4 Pamplona naar Sabignano

5 september 2019 - Tremp, Spanje

Pamplona is de meest naar het westen gelegen bestemming van deze motor vakantie. Vanuit Pamplona gaan we richting Frankrijk en vervolgens weer terug naar Spanje de dag begint fris met cab 14 gr. Op weg naar Frankrijk wordt het in eerste instantie frisser maar rond de middag begint het serieus warmer te worden. Het is de hele dag zonnig hierdoor zijn de uitzichten schitterend en de wegen mooi droog, kortom ideaal om te rijden.

Dag 4 route

De route is afwisselend. Eerste een heel bochtig stuk waar ook veel wandelaars richting Santiago de Compostella lopen. Daarna een stuk met meer doorgaande wegen met een prachtig uitzicht op kale rotswanden. Vervolgens zijn we via een bergpas over gestoken naar Frankrijk. Het stuk Franse weg was gelukkig goed te doen. Vaak wordt er in Frankrijk veel fijn grind gebruik bij het onderhoud van wegen.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_42

In Frankrijk hebben we geluncht met een lekker stuk vers stuk stokbrood met ham en kaas

De gebieden waar we doorheen rijden zijn niet toeristisch en er leven relatief weinig mensen. Daardoor in er weinig verkeer op de wegen. Fijn om goed door te kunnen rijden maar wel altijd alert blijven op een enkele tegenligger die je natuurlijk altijd in een onoverzichtelijke bocht te gemoed komt

In Sabinanio was het nog redelijk warm. Lekker pilsje gedronken en later gegeten in een restaurantje. Er komen blijkbaar niet veel Nederlanders. Toen we weg gingen moesten we nog op de foto.