Dag 6. Tremp naar La Seu d Urgell

5 september 2019 - La Seu d'Urgell, Spanje

vandaag gaan we hemelsbreed niet zo ver. Daardoor is de keuze van de route wat meer op de beschikbare mooie motorwegen afgestemd.

Route dag 6

De dag begint goed Na 10 km haalt Ton recht voor de neus van een politieauto in over een doorgetrokken streep. gelijk weer politie achter ons aan. Omdat we gisteravond afspraken hebben gemaakt Knalt Ton hard door terwijl de rest rustig blijft rijden. even later worden Martin en Roger aangehouden. de rest rijd ook door. Na wat gedoe is voor de politie duidelijk dat ze de verkeerde te pakken hebben. Ton staat dan al 20km verderop op een zandweg te wachten op de rest. Het systeem werkt. niemand een bekeuring.

We slingeren door over allerlei verschillende soorten wegen met mooie bochten en mooi asfalt. Rond de lunch stoppen we bij een hotel restaurant. drie gangen menu voor 12,50 Lekker en niet duur.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_57

Na de lunch heeft de motor van Roger er niet zo veel zin meer in. Uiteindelijk loopt hij en kunnen we verder. Via een slechte betonweg gaan we met gemiddeld 16% een berg op tot ca 1000mtr hoger.

Na een uur toch nog maar een keer gestopt voor een drinkpauze. Hierna wil de Kawasaki eigelijk niet meer verder. ook nu weer wat schudden en klooien en hij loopt weer. Onderweg slaat de motor nog een paar keer af maar we halen het hotel. Bij het hotel lijkt het einde verhaal. Dat is echter lastig en niet leuk. Na wat schreef en zoekwerk hebben we de oorzaak gevonden. Drie kabeltjes zijn doormidden. Met kroonsteentjes van de bouwmarkt en plakband is het te herstellen. We kunnen morgen met z'n allen verder.

1. Roger Kersten:
    6 september 2019
    Leve de mannen met technisch inzicht 👍🏼👍🏼👍🏼
  2. Cor:
    6 september 2019
    Beetje schudden en een keer tegen aanschoppen helpt bijna altijd.